MSR Collection
The Great American Nude
The exhibition at the Kraemer gallery brings together the photographs of the Spanish artist Miguel Soler-Roig and the drawings of the American George Condo. Both present works in black and white with the naked body as the protagonist: real, in the case of the first and from the so-called artificial realism, in the second. Condo confesses that what he likes most about drawing is its privacy, the immediacy of the technique that allows individual enjoyment to be treasured. Something similar happens with Miguel Soler-Roig's photographs, where the intimacy of the viewfinder is the refuge of his gaze. The two artists manage to create a singular space in which confidence emerges and which is especially favourable for the genre of the nude, either in relation to the surface of the canvas or in front of the immensity of nature that surrounds Soler-Roig's figures. The works gathered in Kraemer, in spite of the stylistic difference, share a private character that connects them and makes them feed back their particular imaginaries.
The Great American Nude
La exposición en la galería Kraemer pone a dialogar las fotografías del artista español Miguel Soler-Roig y los dibujos del americano George Condo. Ambos presentan obras en blanco y negro con el cuerpo desnudo como protagonista: real, en el caso del primero y a partir del llamado realismo artificial, en el segundo. Condo confiesa que lo que más le gusta del dibujo es su privacidad, la inmediatez de la técnica que permite atesorar el disfrute individual. Algo parecido ocurre con las fotografías de Miguel Soler-Roig, donde la intimidad del visor es el refugio de su mirada. Los dos artistas consiguen crear un espacio singular en el que emerge la confianza y que es especialmente favorecedor para el género del desnudo, bien sea en relación a la superficie del lienzo o frente a la inmensidad de la naturaleza que envuelve a las figuras de Soler-Roig. Las obras reunidas en Kraemer, a pesar de la diferencia estilística, comparten un carácter privado que las conecta y hace que se retroalimenten sus particulares imaginarios.